İyi Eğitim ve Kötü Eğitim
İyi-Kaliteli eğitim; insanın kendisine, ailesine, yakın çevresine ve topluma yararlı hale gelmesi için, içten (ilhami olarak) veya dıştan (örgün eğitimle) imanını geliştirmesi ve ihtiyaç duyduğu ölçüde ilmini artmasıdır.
Kaliteli eğitimle dinine, devletine, milletine ve bayrağına saygılı iyi bir vatandaş, insanlara faydalı iyi ve vasıflı insanlar yetiştirilir.
Kötü-Kalitesiz eğitim; insanın, mutlak ahlak ölçülerine itibar etmeksizin; bizzat nefsine (kendine) yarar sağlamak, ailesini, yakın çevresini, toplumu, sivil ve resmi kurumları sömürebilmek için, içten (istidraçla) veya dıştan (örgün eğitimle) ilmini artırmasıdır.
Kalitesiz-Kötü eğitimle dinine, devletine, milletine ve bayrağına değer vermeyen, ailesine, yakın çevresine, topluma, sivil ve resmi kurumlara zararlı, asi, hilekar, suç işlemeye meyilli insanlar yetişir.
DÖRTLÜ AÇILIM KANUNA GÖRE UYGULANACAK KALİTELİ EĞİTİM SİSTEMİNİN TESİSİ SAFHALARI
1-Bugüne kadar kabul gören talim ve terbiye esaslarına göre uygulanan eğitim sistemin yanlışlığı ortaya konulmalıdır.
2- 4+4+4+4 formülünün kabulüne dayalı yeni bir eğitim sistemi tesis edilmelidir.
3-Tesis edilecek sistemde yetişecek insanın hür iradesine göre tercihen, asgari ve azami tahsil ile ulaşılabilecek hedefler belirtilmelidir.
4-Asgari tahsil tercihinde bulunanlar için, mesleki ve sanat eğitimi, azami tahsil tercihinde bulunanlar için de eğitimci, sivil ve askeri-polis yöneticisi, hukukçu, maliyeci gibi nitelikli yüksek eğitim alacak şekilde insan yetiştirilmelidir.
Mutlak ahlak ölçülerine sahip olmanın (faziletli olmanın) dört temel şartı
1-Şeksiz ve şüphesiz bir imanı haiz olmak
2-Faydalı ilimleri tahsil etmek
3-İbadeti disiplin içinde yapmak
4-İbadet dışındaki iş ve mesleki çalışmaları da disiplin içerisinde yapmak
İlmi bilginin dört temel özelliği
1-Genel hüküm olması
2-Gözlemle,deney-tecrübe ve ölçmeyle doğruluğunun kanıtlanmış olması
3-Disipline edilebilir- uygulanabilir- kontrol edilebilir olması
4-Değişmez-Kesin kanuniyeti haiz olması
Sanat’ın dört temel özelliği
1-Mutlak ahlak ölçülerine uygun olması
2-İlme ve mantığa aykırı olmaması
3-Estetiğe uygun olması
4-Evrensel kabul görmesi
Ali Kömürcü